luni, 16 februarie 2009

Presa - Asistenta medicala pentru pacientii de etnie rroma



Articol publicat in Observatorul de Constanta:

"Medicii de familie au ajuns sa fie reclamati si pentru ca permit romilor sa vina la consultatie!?

Scandalurile din sistemul sanitar, care au fost destul de mediatizate in ultimul timp, dau mai mult curaj constantenilor sa reclame si serviciile prestate de medicii de familie. Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Constanta (CJAS) primeste constant petitii, unele destul de bizare, intr-o masura mai mica sau mai mare. Desi sunt si cazuri in care pacientii ii reclama pe buna dreptate, totusi nu in toate aceste situatii problemele sunt ale medicului, ci, mai degraba, ale pacientului.

Pe lista neagra a nemultumitilor a intrat, mai nou, si prezenta in sala de asteptare a populatiei de etnie roma, care in viziunea unora ar trebui “disciplinati” mai bine, sa le impuna medicul ca inainte de o vizita la cabinet sa treaca pe la baie sau eventual, daca s-ar putea, sa nu mai vina deloc. Nu de aceeasi parere este si presedintele-director al CJAS Constanta, dr. Liviu Mocanu, care sustine ca sunt binevenite vizitele lor la medic, pentru a li se putea acorda ingrijirea corespunzatoare: “Eu ma bucur sa aud astfel de lucruri, pentru ca de regula, acestia nu sunt pe listele nici unui medic, nu sunt asigurati. Macar sa beneficieze de serviciul de urgenta”.

Nici durata mare de consultatie se pare ca nu este pe placul unor pacienti constanteni, care se plang ca medicii abordeaza mai multe subiecte decat este necesar, precum si ca, in timpul consultatiei, nu raspund la telefonul fix din cabinet, iar lista poate continua. De aceea, potrivit dr. Mocanu, unele dintre petitiile deja solutionate au fost in favoarea medicilor, deoarece nemultumirile sesizate nu sunt justificate.

Cum iubire cu sila nu se poate, presedintele-director al CJAS recomanda constantenilor ca, in momentul in care nu mai au incredere, ori nu se simt prea apropiati de medicul de familie, sa-l schimbe cu un altul, daca deja este de cel putin sase luni in evidenta primului. Comunicarea si relatia stransa medic-pacient trebuie sa primeze, insa medicul nu poate fi sanctionat din cauza comunicarii defectuoase, ci doar in cazurile de neglijenta sau alte nereguli: “Daca medicul nu-si face datoria, va fi sanctionat, insa daca relatia nu este in regula, mai bine sa se schimbe la un alt medic. Este o obligatie morala, nu contractuala, sa se poarte frumos cu toata lumea”, a mai adaugat dr. Mocanu."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu