vineri, 5 aprilie 2013

Medicul "Mall-Medical" revine !


În urmă cu un an scriam un articol despre medicul de familie din marile centre medicale private pe care-l botezam "medicul Mall-Medical". Asemănarea la care ne-am gândit atunci a fost cu un mall unde clientul găseşte toate serviciile de care are sau nu are nevoie, de la magazine de haine şi încălţăminte până la bijuterii, cadouri, mâncare, cinema şi alte servicii de divertisment.

Iată că echipele de marketing ale acestor mari centre medicale private s-a inspirat se pare din articolul blogului şi acum clienţii mallurilor bucureştene sunt înscriși mai mult fără voia lor pe listele medicului impersonal chiar de pe holurile mallurilor ! La fel ca orice altă promoţie pentru creme de mâini de la Marea Moartă sau de reducere pentru magazine din mall, agenţi de vânzări ai clinicilor private opresc clienţii magazinelor pe hol şi îi întreaba: "Nu vreţi un medic de familie bun ?", "Nu vrei să îţi schimbi medicul de familie ?" "Eşti mulţumit de medicul de familie ?". Datele de identificare şi semnătura clienţilor mallului sunt luate apoi pe tabele. Tabele foarte prețioase pentru clinica privată, și nu pentru că le-ar folosi pentru a trimite apoi materiale informative...

Din mall, să ne mutăm acum cu povestea în cabinetul unui medic de familie independent din Bucureşti. Pacientul programat, cunoscut de medic de 20 de ani, află de la medicul său de familie pe care şi l-a ales în urmă cu foarte mulţi ani, că nu se mai află înscris la el. Medicul său a aflat acest lucru de la casa de asigurări de sănătate, care l-a anunţat că pacientul său s-a transferat la un alt medic, al unui mare centru medical privat. Pacientul este însă stupefiat ! El nu s-a transferat, nu a semnat nici o cerere de transfer, nu a fost la nici un alt medic ! Singurul context în care a vorbit despre un alt medic în ultimele luni a fost când s-a dus într-un weekend la cumpărături şi nişte tineri l-au întrebat acolo în mall dacă este mulţumit de medicul său de familie. A spus că da, că nu doreşte să-l schimbe, apoi şi-a dat datele şi a semnat într-un tabel la fel cum face pentru tot felul de tombole şi sondaje în mall, poate câştigă ceva...

Din păcate, de data aceasta, pacientul nu a câştigat decât drumuri la casa de asigurări pentru a reclama această practică ilegală a medicilor Mall-Medical şi centrelor private în care aceştia lucrează şi pentru a cere să fie transferat la loc pe lista medicului lui de familie, pe care îl cunoaşte şi de care este mulţumit. Însă legea nu permite transferul mai repede de 6 luni la un alt medic, astfel încât pacientul devine captiv al medicului Mall-Medical, cu concursul casei de asigurări care nu observă modul total ilegal în care transferul a avut loc. Un alt drum pe care pacientul îl poate face este şi la colegiul medicilor, unde poate reclama încălcarea codului deontologic de către medicul Mall-Medical, deoarece orice fel de reclamă şi cu atât mai mult aceasta din centrele comerciale încalcă articolele 49 şi 50 ale codului deontologic.

Vi s-a întâmplat să fiţi abordaţi de agenţii de vânzări ai Mall-Medical când vă făceaţi cumpărăturile ? Vi s-a întâmplat să fiţi transferaţi fără voie pe lista unui alt medic de familie ? Ce măsuri aţi luat ?