miercuri, 11 februarie 2009

Petiţie online pentru medicina de familie

Asociaţia Medicilor de Familie din Botoşani a lansat o petiţie online în care expune pericolul reducerii cu 40% a veniturilor cabinetelor de medicină de familie. Petiţia a fost deja semnată de peste 1500 de medici de familie şi pacienţi din toată ţara.

Câteva din mesajele alăturate semnăturilor:

"muncesc de 20 ani isistem-rural.24 ore din 24 cu locuinta in dispensar-perspectiva ultimilor 4 ani ma ingrozeste;in toti acesti ani am sperat ca meseria pe care o fac cu mare respect sa fie la rindul ei respectata de statul roman;e pentru prima oara in viata mea cind imi e rusine ca sint ROMAN si MEDIC DE FAMilLIE-daca asa se doreste pastrarea noastra in tara-imi este SILA de cei ce fac politica sanitara;Tot respectul pentru dl NICOLAESCU-nu pentru ca in guvernarea lui am avut bani.ci pentru RESPECTUL pe care ni l-a oferit;"

"Oare chiar sunt dusmanul tarii mele?Romania ma trateaza ca pe un dusman,cu administratia care ma plimba de colo-colo,cu justitia care joaca mima cu mine,cu politicieni care ma mint in fata,cu televiziuni care vor sa ma manipuleze,cu spitale care arata ca niste puscarii si acum vor sa-mi ia si "aspirina",medicul meu de familie.Oare cu ce am gresit eu tarii mele ?"

"Sunt un medic tanar care peste un an va fi medic de familie. Si asa este destul de greu de adunat pacienti si de facut lista suficient de mare pentru a semna contract cu Casa de Asigurari, dar daca nici nu ma pot baza pe un venit cu care macar sa pot trai atunci nu merita sa profesez in tara asta. Refuz la varsta asta sa mai traiesc pe spatele parintilor care si asa investesc prea mult pentru ca eu sa pot profesa peste un an."

"SUNT MULTUMITA! Sunt multumita pentru ca la venitul preconizat pe 2009 voi iesi pe minus si astfel nu mai are sens sa vin la serviciu; sunt multumita ca asistentele medicilor de familie isi vor pierde serviciul si vor avea de suferit, ele si familiile lor; sunt multumita ca nemaiavand servici nu voi mai plati nimic statului si astfel voi manca eu banii statului; sunt multumita ca neavand un mijloc de existenta vor avea de suferit copiii mei; sunt multumita ca am o varsta la care nu ma mai gandesc sa iau drumul pribegiei si astfel voi beneficia de ajutor social; sunt multumita ca pacientii mei, in special pensionarii vor sta bucurosi pe culoarele spitalelor pentru a fi consultati si a primi retete compensate; sunt multumita ca toti batraneii si batranicile de la tara vor pleca zeci de km spre oras pentru a fi consultati; sunt multumita ca toti sugarii nu vor mai fi vaccinati si astfel vom avea din plin poliomielita, hepatite, rujeola (pojar) precum si alte boli atat de necesare unei natiuni civilizate; sunt multumita ca medicina de familie, singura specialitate respectata inca de majoritatea cetatenilor tarii va fi practic desfiintata; sunt multumita ca suntem atat de apreciati de presedintele CNAS si de guvernantii nostri; sunt multumita , sunt atat de multumita ca-mi mai storc o lamaie (cat timp o mai am si pe aia) sa-mi treaca greata"

"Pentru ca localitatea in care eu imi desfasor activitatea ca medic de familie(o comuna - mediul rural) nu a avut niciodata un dispensar, am cumparat o cladire anul trecut pe care am amenajat-o ca si cabinet si la care platesc rate mari. Cum voi mai plati ratele la banca( prin divizia pentru medici) in conditiile in care mai am inca doua rate mari la doua aparate medicale?( ecograf si electrocardiograf) Mentionez ca sunt singurul medic de familie din respectiva comuna si ca pentru a faca acest imprumut la banca pentru achizitionarea spatiului cu destinatia cabinet medical am girat cu apartamentul in care locuiesc. NICIODATA NU A EXISTAT ACOLO UN SPATIU CU DESTINATIA DE CABINET MEDICAL. Mentionez ca am ocupat acel post in urma unui concurs national in anul 1997.Cand m-am prezentat la post am constatat cu stupoare ca nu existe dispensar! M-am adresat primariei de unde am primit o negatie cum ca nu au un spatiu corespunzator pentru nu cabinet medical pe care sa mi-l ofere. Pana anul trecut am functionat intr-un spatiu inchiriat de mine(singurul pe care l-am gasit cu mare greutate)necorespunzator din punct de vedere al normelor sanitare, cu igrasie, mucegai si apa pe peteti. As vrea sa-l intreb pe D-l Ministru al Sanatatii, in conditiile in care scade valoarea punctului, cum imi achit ratele la banca pentru spatiu si aparatura, nemaivorbind de celelalte cheltuieli: cheltuieli cu personalul, curent, caldura, telefon, internet. In aceste conditii, deoarece am girat cu casa in care locuiesc, nemaiputand achita ratele la banca, nu raman pe drumuri fara locuinta eu si parintii mei( care locuiesc cu mine)?As vrea sa-mi dea cineva un raspuns, deoarece am facut totul pentru pacientii mei ,nu pentru mine(nu am crezut ca aceasta actiune se va dovedi o mare greseala)Pot proba totul cu documente.De cand am aflat de probabilitatea micsorarii venitului, nici eu, nici asistenta mea nu mai avem o clipa de liniste, aproape ne-am imbolnavit.Nu am avut curajul sa le dau aceasta veste parintilor mei , care m-au sprijinit in toata aceasta actiune( au stat cu muncitorii pentru a-i supraveghea in vederea amenajarii unui cabinet medical decent, au alergat dupa materiale de constructii, acte, etc.)- in timp ce eu m-am ocupat de pacienti.Mentionez ca locuiesc la 50 km de locul de munca(fac naveta zilnic) ESTE O ABERATIE CE SE INTAMPLA, ACUM CAND SE FACE ATATA PROPAGANDA CU STABILIREA MEDICILOR IN MEDIUL RURAL, ACORDARE DE SPRIJIN IN SENSUL ACESTA..., DAR UNDE ESTE SPRIJINUL? Trebuie sa facem ceva, deoarece nu ramanem numai fara loc de munca, dar in cazul meu imi pierd si locuinta."

"In toate tarile UE medicina de familie este temelia sistemului de sanatate. In aceste tari medicinii de familie i se aloca 14-15% din fondurile sanatatii. In Romania, in anul 2008, acestui segment i s-a alocat cel mai mare procent: 9%. Din acesti bani, multi pentru unii la prima vedere – venitul cabinetului si nu al medicului – medicii finanteaza sistemul de asistenta medicala primara in totalitate si, din nevoie de a-l moderniza, de a-l dezvolta, medicii au facut credite pentru reparatie, dotare. Am crezut ca ne indreptam spre lumea civilizata, spre UE si ca vom ajunge si noi la procentul din tarile civilizate. PSD a promis ca MF va avea 12% din buget. Si la profesori a promis 6% din PIB. Se pare ca si noi, ca si ei, nu vom ramane decat cu promisiuni, minciuni, deoarece bugetul care ne este alocat pentru 2009-2012 nu va fi mai mare de 5-6% din bugetul MS, situat la nivelul anilor 2003-2006. Ce inseamna acest lucru? Falimentul cabinetelor de MF, sistarea asistentei de medicina primara, bolnavi agravati, spitale mai pline, costuri mai mari in sistem."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu