Medicii de familie pot fi sunați de pacienții lor începând din ianuarie 2011 folosind CallMed. Acesta este un serviciul de consiliere medicală telefonică, disponibil prin apelarea unui număr scurt cu suprataxă (0,95 euro/minut + TVA). Numărul CallMed este 1363 și este apelabil din rețelele Vodafone, Orange, Cosmote și Romtelecom. La primul apel, pacientul trebuie să tasteze codul unic al medicului său de familie. De la al doilea apel, conectarea cu medicul de familie se face automat.
Pentru a afla codul unic al medicului de familie, pacientul își poate întreba medicul sau poate verifica pe siteul www.callmed.ro, unde poate afla și alte detalii despre CallMed.
CallMed este un serviciu lansat de Patronatul Medicilor de Familie București-Ilfov și susținut de Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie.
Conform unui articol din Gândul, "În curând, nu doar medicii de familie vor fi incluşi în sistem, dar şi medicii specialişti. "Porţiunea aceasta de serviciu este în fază de proiect şi de testare pentru că necesită resurse de IT suplimentare. Dar nu va mai dura mult până vom reuşi şi lucrul acesta. Pacientul va forma tot 1363 şi imediat zero. Atunci va apărea un robot care îi va spune: tastaţi codul medicului căutat şi pacientul va tasta codul cardiologului, care îi va răspunde", spune Marina Pîrcălabu."
"Asta dorim. Să fim aproape de ei (n.n. pacienți). S-ar putea ca unii să nu apeleze niciodată la acest serviciu. Însă existenţa acestui serviciu generează o siguranţă. Când am o problemă, pot să-mi apelez medicul de familie la orice oră, iar el îmi va răspunde. Este motivat să-mi răspundă, iar eu îmi plătesc această solicitare. Este un serviciu privat."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu